Patlıcan Közlemeli Patates Salatası

Patlıcan Közlemeli Patates Salatası
Patlıcan Közlemeli Patates Salatası Tarifi
Patlıcan Közlemeli Patates Salatası Nasıl Yapılır?
Patlıcan Közlemeli Patates Salatası
Merhabalar,
Közlediğim patlıcanları yemek saatine yetiştiremeyince öylece dolaba kaldırmıştım...
Diğer gün aklıma patlıcan köftesi yapmak geldi ve sonra biraz üşendim derken, patates salatası ile patlıcan közlemesi karışık bir salata yapmak geldi aklıma...
Bu yaptığım salatanın adını patlıcan közlemeli patates salatası koydum... :)
Ailecek çok beğenerek yedik ve sizlere de mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum...
Sevgiler...

Patlıcan Közlemeli Patates Salatası İçin Malzemeler
  • 3 adet patlıcan
  • 4 adet patates
  • 1 adet soğan
  • 1 domates
  • Yarım demet maydanoz
  • Bir tutam dereotu
  • 220 gr. haşlanmış mısır (1 su bardağı kadar)
  • Karabiber
  • Tuz
  • Sıvı yağ
  • Sirke
  • Limon suyu
Patlıcan Közlemeli Patates Salatası Yapılışı
  • Patlıcanları fırında veya ocak üzerinde közleyelim, incelterek doğrayalım. (bence patlıcanları fırında közlemek çok daha kolay ve pratik, temizliğini de daha kolay buluyorum)
  • Patatesleri haşlayalım, doğrayalım.
  • Soğanı ince doğrayalım.
  • Maydanoz ve dereotunu da doğrayalım ve tüm malzemeleri büyük bir kapta karıştıralım.
  • Üzerine arzu ettiğiniz kadar yağını, tuzunu , karabiberini, sirke ve limon suyunu koyalım karıştıralım. (benim kullandığım ölçü 1 fincan yağ, 2 çay kaşığı tuz, 1 çay kaşığı karabiber, yarım fincan sirke, yarım limon suyu)
  • Servis tabağına alalım ve mısır taneleriyle üzerini süsleyelim ve tabağın kenar kısımlarına ince kestiğimiz domatesleri yerleştirelim. 
Not: Mısır taneleri ve domates koymayı arzu etmezseniz aşağıdaki fotoğraftaki gibi maydanoz ve dereotunu ile de üzerini süsleyebilirsiniz. (mısır taneleri ve domates ilave etmek aklıma sonradan gelince bu ilk fotoğrafladığım haliydi, paylaşmak istedim, siz hangi şekliyle isterseniz deneyebilirsiniz, enfes bir tadı olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim)


Afiyet Olsun...

Yorumlar

Popüler Yayınlar