Yumurtali İspanak Tarifi

Ispanaklı Yumurta
Yumurtalı Ispanak
Yumurtalı Ispanak Tarifi
Ispanak Yemeği

Merhabalar,
Hanımların kurtarıcı yemeği diye adlandırdığım nefis bir yemek yumurtalı ıspanak.
Kış mevsiminin vazgeçemediğim sebzesidir ıspanak. Çoğu zaman burun kırılacak da anneler faydalarından dolayı çocuklarına zorla yedirdi. Hatta Temel Reisle özdeşleşti ve zihinlere kazındı. Bende kızıma ıspanak yedirmek için yumurtalı denedim ve başardım.

Tarifime geçmeden önce kısaca ıspanağın  faydaları hakkında bilgi vermek istiyorum.
Ispanak içinde yüksek oranda demir, iyot, kalsiyum, klorofil, A, C ve K vitaminleri içerir. Ispanak içerdiği folik asit sayesinde hamilelikte çocuğun özürlü olmasına sebep olan nedenleri minimuma indirir. Çeşitli kanser türlerinin de önüne geçiyor. Ispanağın faydaları bu şekilde uzayıp gidiyor.
   Üniversite öğrencileri içinde basit ve pratik bir yemek olduğunu belirtip tarifime geçmek istiyorum.

  • Ispanaklı Tariflere BURADAN ulaşabilirsiniz
  • Ispanak Salatası Tarifine BURADAN ulaşabilirsiniz
  • Zeytinyağlı Pırasa Tarifine BURADAN ulaşabilirsiniz
  • Ispanak Köftesi Tarifine BURADAN ulaşabilirsiniz
  • Ispanaklı Tepsi Böreği Tarifine BURADAN ulaşabilirsiniz

Yumurtalı Ispanak Tarif İçin Gerekli Malzemeler:
  • Yarım kilo ıspanak
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 4-5 adet yumurta
  • 4-5 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Tuz
  • Karabiber
  • Pul biber
Yumurtalı Ispanak Nasıl Yapılır
Yumurtalı Ispanak Tarifi
  • Ispanaklar iyice yıkayın doğrayın. Ben biraz iri iri doğruyorum. 
  • Soğan yemeklik doğrayın.
  • Herhangi bir tavada yağı kızdırın ve soğanları kavurun.
  • Kavrulan soğanların üzerine ıspanakları atın ve tavanın kapağını kapatın.
  • Ispanaklar biraz yumuşayınca tuzunu ve karabiberini atın ve karıştırın.
  • Tavanın ağzı açık şekilde suyu çekinceye kadar kavurun. Ben biraz diri bırakıyorum.
  • Kavrulan ıspanakların üzerine yumurtaları kırın. İsteğinize göre yumurtaları dağıtabilirsiniz.
  • Tavanın kapağını kapatıp yumurtalar pişene kadar pişirin.
  • Pişen yemeğinizi servis tabağına alın ve pul biberle süsleyin.
   Afiyet olsun...

Yorumlar

Popüler Yayınlar