Pirinçli Yoğurt Çorbası

Pirinçli Yoğurt Çorbası
Pirinçli Yoğurt Çorbası Tarifi
Pirinçli Yoğurt Çorbası Nasıl Yapılır?
Pirinçli Yoğurt Çorbası
Merhabalar, bugün sizlerle çok sağlıklı bir tarif olan yoğurt çorbası tarifi paylaşacağım. Bu tarifi canım arkadaşım Işıl'dan öğrenmiştim. Buradan da ona kocaman teşekkürler... Yoğurt çorbasını, o biraz ekşi mayhoş tadıyla en sevdiğim çorbalar arasına aldım. Eminim sizde benimle aynı fikirde olacaksınız...

Pirinçli Yoğurt Çorbası Malzemeleri
  • 10 yemek kaşığı yoğurt (ev yoğurdu veya hazır yoğurt kullanılabilir)
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 3 yemek kaşığı un
  • Arzuya göre tavuk suyu veya et suyu (1 bulyonda olabilir.)
  • 2 litre su (8 bardak su)
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Yarım fincan sıvı yağ (arzuya göre arttırıp, azaltabilirsiniz.)
  • Kırmızı biber 
  • Kuru nane
  • Tuz
Yoğurt Çorbası Nasıl Yapılır?
Yoğurt Çorbası Yapılışı
  • Tencereyi alarak içerisine yoğurdu koyuyoruz.
  • Yoğurdun üzerine un ilave edip karıştırıyoruz.
  • Bu karışımın üzerine 1 bardak kadar normal ısıdaki suyu ilave edip topaklanmaması için karıştırıyoruz.
  • Ocağa alıyoruz kısık ateşte hafif kaynayınca üzerine tavuk suyunu veya et suyunu (malzemelerde belirttiğim gibi, isteğe göre bulyon da olabilir.) ilave edip karıştırıyoruz.
  • Kaynadıktan sonra, üzerine kaynamış suyu döküp karıştırarak özleşmesini sağlıyoruz.
  • Kaynayan çorbamızın içerisine pirinci döküp sık sık karıştırıyoruz, pirinçlerin birbirine yapışmaması için bu aşamada karışmak önemli.
  • Pirinçler piştikten sonra üzeri için bir tavaya tereyağı ve sıvı yağ koyarak erimesini bekliyoruz, yağ kavrulunca üzerine kırmızı biber ve naneyi koyarak karıştırıyoruz ve çorbanın üzerine (foş diye bir ses çıkacak) döküyoruz. 2-3 dakika kadar daha kaynatıp ocağın altını kapatıyoruz.
  • Çorbamız servise hazırdır.

Not : Sıcak veya soğuk servis edilebilen bir çorba tarifidir. Özellikle sıcak yaz günlerinde isteğe bağlı olarak soğuk olan çorbanın içerisine bir kaç küçük parça buz da ilave edebilirsiniz.
Bu çorbada yumurtada kullanılabiliyor, fakat ben yumurtasız olanı daha çok tercih ettiğim için sizinle bu şekilde paylaştım.
Yumurta ilave etmek isterseniz

  •  İlk aşamada yoğurt ve un koyduğumuzda üzerine yumurtayı kırıp karıştırıyoruz ve tarife aynı yukarıdaki anlatımdaki gibi sırasıyla devam ediyoruz.


Afiyet Olsun...

Yorumlar

  1. çok severim harika olur ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. bendende sana kocaman sevgiler canım arkadaşım asıl ben sana teşekkür ederim hayatımda olduğun arkadaşım olduğun için bu arada hayırlı olsun bloğun bana geç haber verdin ama neyse....haftaya benim için iftar menüsü hazırlarsın affederim belki o zaman neyse menünü bekliyorum kendine iyi bak hoşçakal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim teşekkür ederim, bende iyi ki seni tanımışım. Bloğumdaki yemeklerin biraz çoğalmasını bekledim söylemek için.. İftar menünü hazır bil öpüyorum, hoşçakal...

      Sil
  3. annem çok yapar bu çorbayı.çokta güzel yapar.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Annenin ellerinden öpüyorum. Sevgiler...

      Sil

Yorum Gönder

Güzel Yorumlarınız İçin Teşekkürler

Popüler Yayınlar