Patatesli Kabak Mücveri Tarifi

Patatesli Kabak Mücveri
Patatesli Kabak Mücveri Tarifi
Patatesli Kabak Mücveri Nasıl Yapılır? 
Patatesli Kabak Mücveri
Merhabalar,
Çevremdeki herkes çok güzel yemekler yapar, bende kabak köftesinin tam ölçülü tarifini bilen varsa alayım diye düşünmüştüm ve işte bu aşamada anladım ki, genelde kabak köftesini yapanlar göz kararı bir ölçü kullanırlarmış :) 
Ama bana ölçü lazım, bu konuda diğer konularda da olduğu gibi sanırım biraz garanticiyim :) 
Hemde sizlerle tam tarifini paylaşmak için ölçü benim için önemli...
Neticede bende göz kararı yaptım ama her koyduğum malzemeyi sizlerle paylaşmak için bir taraftan da not aldım...
Benim çok beğendiğim bir tarif, sizde bu tarifle dağılmadan kabak köftesini yapabilirsiniz.
  • Yılbaşı menülerine BURADAN ulaşabilirsiniz,
  • Yılbaşı Meze Tariflerine BURADAN ulaşabilirsiniz
  • Yılbaşı Tavuk Dolmasına BURADAN ulaşabilirsiniz
  • Yılbaşına Kolay Tatlı Tariflerine BURADANulaşabilirsiniz
  • Yılbaşı sofrasına 10 kolay meze tarifine BURADANulaşabilirsiniz
  • Yılbaşı Menü Örneklerine BURADAN ulaşabilirsiniz
Patatesli Kabak Köftesi Malzemeleri
  • 1 kg. kabak (ben 3 büyük boy kabak aldım 1 kg. geldi)
  • 1 adet orta boy patates
  • 8 yemek kaşığı un
  • 2 yumurta (sarısı ve beyazıyla birlikte)
  • 1 dilim beyaz peynir (kibrit kutusu büyüklüğünde)
  • Yarım bağ dereotu
  • 1 tutam maydanoz
  • Kızartmak için yeterince yağ
  • Karabiber
  • Pul biber
  • Kimyon
  • Tuz
Patatesli Kabak Köftesi Yapılışı
  • Öncelikle patates ve kabağı rendeleyerek suyunu sıkalım.
  • Bir kaseye 2 yumurta kıralım ve çırpalım, üzerine karabiber, kimyon ve tuzu ilave edelim. (benim kullandığım ölçü 1 çay kaşığı karabiber, 1 çay kaşığı pul biber, 2 çay kaşığı kimyon, ve 3 çay kaşığı tuz, siz kendi arzunuza göre ayarlayabilirsiniz.) Bu yumurtalı karışımı suyu sıkılmış patates ve rendelenmiş kabağın içerisine dökelim ve karıştıralım.
  • Üzerine 8 yemek kaşığı unu ilave ederek karıştıralım veya elimizle yoğuralım.
  • İnce kıyılmış dereotu ve maydanozu karışıma ilave edelim, son olarak ezilmiş peyniri de ilave edelim karıştıralım.
  • Kızartma tencerenizin içerisine yeterince yağ koyarak (burada kullanılacak yağ tencerenizin miktarına göre değişeceği için tam ölçü veremiyorum fakat kullanacağınız tencerenin tabanını 1 parmak geçecek kadar yağ yeterli olacaktır.)
  • Yağ ısındıktan sonra karışımdan kaşıkla alalım, elimizle kaşıktaki karışımın üst kısmını düzeltelim ve yavaşça tencereye kaydıralım.
  • Kızarmadan diğer tarafını çevirmeyelim yoksa dağılır. Bir tarafı kızardıktan sonra maşa yardımıyla veya çatalla dikkatli bir şekilde diğer tarafını çevirerek iki tarafının da kızarmasını sağlayalım.
  • Kızaran kabak köftelerini çıkaracağımız tabağın üzerine dilersek fazla yağını alması için havlu kağıt serelim.
  • Sıcak veya soğuk servis edebilirsiniz.
Afiyet Olsun...

Yorumlar

  1. Elinize sağlık.Nefis olmuş. Bende çok severim.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, böyle yorumlar almak çok güzel...
      Sevgiler...

      Sil
  2. Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba :) tarif icin cok tesekkurler. Yemek yapmaya yeni basladim. Mucveri cok severim. Daha once bircok farkli siteden denedim. Ama kivami hic bukadar guzel olmamisti :) tam istedigim gibi oldu.. paylasmak ve teşekkür etmek istedim elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Güzel Yorumlarınız İçin Teşekkürler

Popüler Yayınlar