Arpa Şehriye Pilavı

Arpa Şehriye Pilavı
Arpa Şehriye Pilavı Tarifi
Arpa Şehriye Pilavı Tarifi Nasıl Yapılır?
Şehriye Pilavı
Merhabalar,
Rafet El Roman'ın kalbine sürgün şarkısı ne kadar da güzelmiş sürekli dinler oldum...
Dinlerken de bloğumu açarak sizlerle daha önceden fotoğrafladığım ama bir türlü yayınlamaya sırası gelmeyen, yeni bir tarif paylaşmak istedim...
Bloğumda sürekli tarif yayınlamak benim için büyük mutluluk ve beğenilmesi de bir o kadar keyifli, güzel yorumlar yaparak beni yalnız bırakmayan herkese sonsuz teşekkürler...
Şehriyeyi genelde çorba ve pilavlarda kullanıyoruz fakat tek başına da çok güzel bir pilav oluyor sebzeli olarak da yapılabilecek bir tarif ama ben bugün sizlerle sade olarak paylaşacağım...
Kısmetse ilerleyen günlerde sebzeli şehriye pilavını da fotoğraflayarak paylaşmak istiyorum...
Herkese afiyetler olsun...
Arpa Şehriyeli Pilav Malzemeleri
  • 2 su bardağı şehriye
  • 4 su bardağı su (arzuya göre tavuk veya et suyu)
  • Yarım yemek kaşığı tereyağı
  • Yarım fincan sıvı yağ (arzuya göre zeytinyağı veya ay çiçek yağı)
Arpa Şehriye Pilavı Yapılışı
Arpa Şehriye Pilavı Hazırlanışı
  • Tencereye tereyağı ve sıvı yağı koyuyoruz ocağın altını açarak karıştırarak erimesini sağlıyoruz.
  • Eriyen yağın üzerine arzuya göre 2 su bardağı şehriyenin bir kısmını döküyoruz (ben 1 su bardağı, yani yarısını koyuyorum) kavuruyoruz, rengi koyulaşmaya başlayınca, diğer yarısını da dökerek 1 dk. kadar karıştırdıktan sonra üzerine suyu  ilave edip, tuzunu da dökerek (ben 2 çay kaşığı kullanıyorum) karıştırıyoruz.
  • Tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz.
  • Pişen şehriye pilavı 5 dk. kadar dinlendirildikten sonra servise hazırdır.
Afiyet Olsun...

Yorumlar

Popüler Yayınlar